Międzykulturowość z perspektywy lokalnej i europejskiej

Dział: Białystok

Studenckie Koło Interkulturowe Filologii Francuskiej, Katedra Edukacji Międzykulturowej UwB, Katedra Neofilologii UwB zapraszają w poniedziałek 18 maja 2009 r. na sesję Międzykulturowość z perspektywy lokalnej i europejskiej.

miejsce obrad: Katedra Neofilologii, ul. Liniarskiego 3, sala 20

9.00 – 9.10 – Powitanie uczestników, otwarcie sesji (Barbara Głowacka, Katedra Neofilologii UwB, Mirosław Sobecki, Katedra Edukacji Międzykulturowej)
9.10 – 9.30 – Religijna tożsamość kulturowa z perspektywy lokalnej-przykład Podlasia ( Mirosław Sobecki, Katedra
Edukacji Międzykulturowej, UwB)
9.30 – 9.45 – Bogactwo kulturowe Podlasia: wczoraj i dziś (Monika Kamińska, V r., fil. ang.)
9.45 – 10.05 – Święto Kurban Bajram – archetypowe źródło w lokalnym wydaniu (Izabela Dąbrowska, Monika Demianiuk, Daria Gorczkowska, V r., pedagogika)
10.05 – 10.20 – Poszukiwanie kwiatu paproci w tradycji polskiej i białoruskiej (Justyna Sienkiewicz, I r., fil. fr.)
10.20 – 10.40 – Modlitwa w islamie przez pryzmat mieszkających w Polsce Tatarów (Kamil Zajkowski, V r.,pedagogika)
110.40 – 11.00 – Tatarski mizar w Kruszynianach, jako efekt dyfuzji kulturowej (Katarzyna Miernik, Monika Ostrowska, IV r., pedagogika)
11.00 – 11.15 – Dyskusja
11.15 – 11.30 – Przerwa na kawę

11.30 – 11.45 – Tożsamość kulturowa a tradycja (Emilia Pawłuszewicz, Daniel Skorupski, Łukasz Sakowski, II r., fil. ang.)
11.45 – 12.00 – Tożsamość kulturowa a język (Emilia Siemieniako, Iwona Trzeciak, Monika Sulima, II r., fil. ang.)
12.00 – 12.15 – Tożsamość językowa na Podlasiu a świadomość narodowa (Rafał Modzelewski, II r., fil. ang.)
12.15 – 12.30 – "Śledzikowanie”, jako zjawisko kulturowe (Natalia Chwiedoruk, Kinga Soroka, Justyna Filim, Paulina Czajkowska, Krystian Adamski, Marcin Boruch, II r., fil. ang.)
12.30 – 12.45 – Gwara z Przerośli (Marta Brzostowska, Marta Abramska, Magdalena Fronczyk, Ewelina Filonik, Marcin Cieśluk, II r., fil. ang.)
12.45 – 13. 00 – Język Litwinów w Polsce - między stereotypem a komunikatem (Katarzyna Gryko, Aneta Aleksiejczuk, Marta Borowska, pedagogika)
13. 00 – 13.15 – Dyskusja
13.15 – 14.30 – PRZERWA (poczęstunek „wielokulturowy”)

14.30 – 14.50 – (Ukryte) trudności adaptacyjne Polaków w krajach anglojęzycznych (Lucyna Aleksandrowicz-Pędich, SWPS/Katedra Neofilologii UwB)
14.50 – 15.10 – Dlaczego warto kształtować kompetencję międzykulturową na studiach filologicznych? (Barbara Głowacka, Katedra Neofilologii, UwB)
15.10 - 15.30 – Dyskusja
15.30 – 15.45 – „Przeżyjmy to jeszcze raz”: Wiosna Francuska w Białymstoku. Barwy Frankofonii, etap I, marzec 2009 (Marta Kaźmierczak, Katarzyna Pawłowska, Adam Perzyna, II r., fil. fr.)
15.45 – 16.00 – Społeczność muzułmańska we Francji:, od kiedy i dlaczego? (Małgorzata Kamecka, Katedra Neofilologii, UwB)
16.00 – 16.15 – Muzułmanie w Wielkiej Brytanii (zarys historyczny) (Anna Tomczak, Katedra Neofilologii, UwB)
16.15 - 16.30 – Przerwa na kawę
16.30 – 16.45 – Muzułmanie we Francji: między integracją a izolacją (Emilia Garbowska, II r., fil. fr.)
16.45 – 17.00 – Urodzeni we Francji. Świat według dzieci imigrantów na podstawie utworu Diam’s „Ma France à moi” (Karina Pajołek, III r. fil. fr.)
17.00 – 17.15 – Pakistańczycy w Wielkiej Brytanii (przedstawienie w literaturze i filmie) (Joanna Targońska, Katarzyna Nazaruk, agnieszka Donica, V r. fil. ang.)
17.15 – 17.30 – Sytuacja kobiet muzułmańskich w Wielkiej Brytanii (Diana Jaskólska, Marta Brajczewska, V r., fil. ang.)
17.30 – 17.45 – Sytuacja kobiet we współczesnym judaizmie w Wielkiej Brytanii (Joanna Auron, fil. ang.)
17. 45- 18.00 – Dyskusja
18.00 – Podsumowanie, zamknięcie obrad

Źródło: Uniwersytet Białostocki

ostatnia zmiana: 2009-05-10
Komentarze
Polityka Prywatności