Promocyjny dyliżans rusza w drogę

Dział: Białystok

28 lipca w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego odbyła się konferencja poświęcona wydarzeniom promocyjnym, jakie będą miały miejsce już w najbliższym czasie.

Spotkanie otworzył Marszałek Województwa Jarosław Dworzański. Na wstępie podkreślił, że współczesna rzeczywistość nakłada na ludzi obowiązki związane z promocją naszego miasta, regionu i kraju. Ponadto zaznaczył, że nie da się prowadzić polityki samorządowej bez promowania swojego regionu. Nawiązał też do opracowanego niedawno przez Leona Tarasewicza nowego Logo oraz Systemu Identyfikacji Wizualnej Województwa Podlaskiego.

 

W konferencji udział wziął Krzysztof Czyżewski, który podkreślił, że wielokulturowość, stała się tematem do zgłębiania i eksportowania na zewnątrz regionu.

 

- Znajdujemy język żeby o tradycji mówić w nowoczesny sposób. Nie pokazujemy się tylko jako skansen z bogatymi, regionalnymi tradycjami z przeszłości, a mamy bardzo nowoczesny język sztuki, muzyki, teatru, refleksji do tego żeby o tym mówić. Aspekt nowoczesności i awangardowości kultury, który łączy się z tradycją to jest wielka zdobycz, którą kultura tego regionu już wypracowała. Region promując siebie może być beneficjentem tego i to widać w programie samej promocji.

 

 Na przełomie lipca i sierpnia zrealizowane zostaną dwa przedsięwzięcia promocyjne. Pierwsze odbędzie się już w najbliższy weekend 30 i 31 lipca w Warszawie - Skwer, filia Centrum Artystycznego Fabryka Trzciny, pod hasłem: „Podlaskie - Bogactwo Różnorodności”. Jego celem jest promocja podlaskiej kultury i tradycji pośród mieszkańców stolicy. Podczas dwudniowej imprezy odwiedzający będą mieli możliwość poznania najważniejszych walorów turystycznych, kulturowych i przyrodniczych naszego regionu. Pierwszego dnia odbędzie się spotkanie Honorowych Ambasadorów Województwa Podlaskiego: Andrzeja Strumiłły, Leona Tarasewicza i Krzysztofa Czyżewskiego przy udziale Jarosława Dworzańskiego Marszałka Województwa Podlaskiego. Jednocześnie będzie można obejrzeć wernisaż wystawy Małgorzaty Dmitruk oraz wysłuchać koncertu Orkiestry Klezmerskiej Teatru Sejneńskiego.

 

Sobota zostanie zdominowana przez kulturę tradycyjną i ludową jak i współczesną oraz alternatywną. Będzie można wysłuchać występów takich zespołów jak: Czeremszyna, Orkiestra Klezmerska Teatru Sejneńskiego, obejrzeć slideshow fotografika Wiktora Wołkowa, projekcje najciekawszych filmów z Międzynarodowego Festiwalu Filmów Krótkometrażowych „żubrOFFka”. Wielkim wydarzeniem będzie koncert Randy Brecker’a – światowej sławy trębacza, jednego z najlepszych współczesnych jazzmanów. Podczas prezentacji regionu będą rozdawane materiały zachęcające do odwiedzenia województwa, a także będzie można spróbować regionalnych przysmaków.

 

 Z kolei od 7 do 29 sierpnia będzie trwała wewnętrzna kampania promocyjna Województwa Podlaskiego, która ma na celu wykreowanie wizerunku tego regionu, jako miejsca atrakcyjnego turystyczne. Hasłem towarzyszącym tej kampanii będzie: „Warto tu żyć, zawsze warto tu wracać…” Impreza inaugurująca odbędzie się 7 sierpnia w Augustowie i będzie miała charakter pikniku rodzinnego. Zaprezentowany zostanie zabytkowy dyliżans pocztowy, który odwiedzi dwadzieścia największych miejscowości naszego regionu. Zostanie także uruchomiona specjalna strona internetowa stworzona na potrzeby kampanii promocyjnej. Dzięki funkcjonalności strony będzie można śledzić poszczególne przystanki i trasę dyliżansu, obejrzeć materiały multimedialne oraz wysłać elektroniczną kartkę pocztową. Zakończenie akcji promocyjnej odbędzie się w Białymstoku 29 sierpnia z udziałem zespołów Jazzanova oraz Carrantuohill.

 

 Cała akcja promocyjna jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013 w ramach III Osi: Działanie 3.1 Rozwój atrakcyjności turystycznej regionu. 


Źródło: www.wrotapodlasia.pl


ostatnia zmiana: 2010-07-28
Komentarze
Polityka Prywatności